آیا کسب و کارهای کوچک به CRM نیاز دارند؟

به جرات می توان ادعا کرد CRM یکی از ارزشمندترین سیستم های می باشد که هر کسب و کار کوچکی می تواند از آن استفاده نماید.

مطالعات اخیر نشان می دهد کسب و کارهای که از CRM استفاده می کنند می توانند فروش خود را تا 29 درصد افزایش دهند، البته هر سیستمی به اندازه اطلاعاتی که درون آن وارد می شود ارزشمند است. چگونه می توانیم انتخاب درستی در CRM داشته باشیم که همه کارکنان شرکت از آن استفاده کنند؟

انتخابی ساده داشته باشید

یکی از بزرگترین اشتباهات شرکت ها رفتن سراغ CRM هایی است که استفاده از آنها برای کارکنان بسیار پیچیده می باشد، این سیستم اطلاعات زیادی را مدیریت می کنند، اما آیا ما به همه این امکانات نیاز داریم؟ مشخصا نه؟ ما در کسب و کارهای کوچک به نوعی از CRM نیاز داریم که اطلاعات سرنخ ها، فرصت ها و یا مشتریان، فعالیت های که روی آنها انجام شده، وظیفه ها و رخدادها در مورد آنها و معاملات آنها را ثبت و ضبط کند. فقط همین و نه بیشتر،

مطمئن باشید با دیگر سیستم های شرکت شما سازگار است

آیا CRM مورد نظر مکمل سیستم هایی که هم اکنون در شرکت و در حال استفاده می باشد است ؟ آیا داده به راحتی قابل ایمپورت به CRM و قابل اکسپورت از آن است؟ اگر CRM به صورت جزء مستقل کار کند، تاثیرگذاری 100 درصد نخواهد داشت

مرتبا آموزش دهید

کارکنان را مرتبا ترغیب به استفاده از CRM نموده و به آنها آموزش دهید. مهم است که آنها به ساده ترین شکل ممکن با دانش کامل بتوانند از این سیستم استفاده کنند

اگر یک فعالیت در CRM نیست به سان آن درنظر بگیری که اتفاق نیفتاده است

وقتی شما از CRM استفاده می کنند باید تنها مخزن نگهداری سابقه اطلاعات شما CRM باشد، کاری که در CRM ثبت نشده است به مانند این است که انجام نشده است پس کارکنان شما بابت کارهای که در CRM ثبت نکرده اند اعتباری نخواهند گرفت. این اصل حتی برای مدیران میانی نیز باید اجرا شود

گزارشات

مطمئن شوید که CRM انتخابیتان به شما گزارشات آنلاین از داده ها را ارائه می کند، به طوری که بتواند به سوالاتی از قبیل (گزارش فروش خانم ... در هفته پیش ؟ با ارزش ترین فرصت های فروش؟ کدام یک از کارکنان در ماه گذشته هدف فروش خود را زده اند و ... ) پاسخ گوید

 

یک ماه استفاده رایگان از نرم افزار CRM با تمامی امکانات:

https://goo.gl/w6YS4z

 

کانال تلگرام:

https://t.me/didarcrm